.
Rodzaje wskaźników na podstawie których monitorowane będą uzyskane produkty:
Rodzaje wskaźników produktu |
Jednostka! miary |
Długość
wybudowanych dróg na obszarach objętych rewitalizacją |
km |
Długość
zmodernizowanych dróg na obszarach objętych rewitalizacją |
km |
Liczba wybudowanych obiektów
infrastruktury drogowej |
szt |
Liczba zmodernizowanych obiektów
infrastruktury drogowej |
szt |
Powierzchnia wybudowanych
obiektów infrastruktury drogowej |
m2 |
Powierzchnia zmodernizowanych
obiektów infrastruktury drogowej |
m2 |
Powierzchnia wybudowanych
"plomb" w zabudowie |
m2 |
Liczba budynków poddanych
renowacji |
szt |
Powierzchnia budynków poddanych
renowacji |
m2 |
Liczba budynków poddanych termo-renowacji |
szt |
Powierzchnia budynków poddanych
termo-renowacji |
m2 |
Liczba budynków poddanych
remontowi/przebudowie infrastruktury technicznej |
szt |
Powierzchnia budynków poddanych
remontowi/przebudowie infrastruktury technicznej |
m2 |
Długość
wybudowanej infrastruktury komunalnej w zakresie ochrony środowiska |
km |
Długość
przebudowanej/wyremontowanej infrastruktury komunalnej w zakresie ochrony środowiska |
km |
Powierzchnia zdegradowanych
dzielnic i obszarów miast poddanych rehabilitacji |
m2 |
Liczba
projektów walki z przestępczością i poprawy bezpieczeństwa mieszkańców |
szt |
Powierzchnia
usługowa w wybudowanych "plombach" |
m2 |
Powierzchnia
usługowa w budynkach poddanych renowacji |
m2 |
Liczba budynków przebudowanych/wyremontowanych na cele edukacyjne/społeczne |
szt |
Powierzchnia budynków
zmodernizowanych na cele edukacyjne/społeczne |
m2 |
Liczba
budynków zmodernizowanych na inkubatory przedsiębiorczości |
szt |
Powierzchnia budynków zmodernizowanych na inkubatory przedsiębiorczości |
m2 |
Powierzchnia zmodernizowanej
lokalnej bazy kulturalnej i turystycznej |
m2 |
Liczba wybudowanych lokalnych
punktów informacji kulturalnej i turystycznej |
szt |
Liczba zmodernizowanych lokalnych
punktów informacji kulturalnej i turystycznej |
;szt |
Powierzchnia terenów rewitalizowanych
przeznaczonych na małą infrastrukturę |
m2 |
Liczba obiektów zmodernizowanych
na cele kulturalne i turystyczne |
szt |
Powierzchnia obiektów
zmodernizowanych na cele kulturalne i turystyczne |
m2 |
Liczba
systemów zabezpieczeń w obiektach dziedzictwa kulturowego |
szt |
Liczba nowych miejsc noclegowych |
szt |
Powierzchnia zmodernizowanych
obiektów dziedzictwa kulturowego |
m2 |
Powierzchnia
usługowa na zrewitalizowanych terenach poprzemysłowych i powojskowych |
m2 |
Powierzchnia wyremontowanej i
przebudowanej infrastruktury publicznej na terenie zrewitalizowanym |
m2 |
Rodzaje
wskaźników na podstawie których monitorowane będą uzyskane rezultaty:
Rodzaj planowanego wskaźnika rezultatu |
Jednostka! miary |
Liczba
przestępstw w mieście |
szt |
Wskaźnik
wykrywalności przestępstw |
% |
Liczba
przedsiębiorstw zlokalizowanych na terenie zrewitalizowanym |
szt |
Liczba nowych ofert programowych w
zakresie kultury i turystyki |
szt |
Liczba obiektów zabezpieczonych przed zagrożeniami |
szt |
Liczba
nowych miejsc pracy powstała w wyniku realizacji projektów turystycznych i kulturalnych |
szt |
Liczba
osób korzystających z nowej lokalnej bazy kulturalnej i turystycznej |
osoby |
Powierzchnia
usługowa faktycznie wykorzystywana |
m2 |
Liczba
nowych przedsiębiorstw |
szt |
Liczba
nowych punktów usługowych na terenach zrewitalizowanych |
szt |
SYSTEM WDRAŻANIA
Za nadzór nad prawidłową realizacją poszczególnych działań
projektu odpowiedzialna będzie jednostka koordynująca powołana w Urzędzie Miejskim -
Zespół ds. zarządzania, ewaluacji i monitoringu
rewitalizacji. Do niej należeć będzie
kontrola prawidłowości przebiegu prac bieżących związanych z wdrażaniem projektu, a
w szczególności weryfikacja:
. terminów realizacji etapów projektu,
. strony finansowej projektu,
. efektywności
działań,
. osiągniętych celów.
Zadania tej jednostki dotyczyć będą wykonywania działań
organizacyjnych takich jak np.
zbieranie informacji, ocena, ewaluacja, promocja i inne działania związane z realizacją
poszczególnych komponentów projektu.
Podczas wdrażania programu rewitalizacji będą stosowane następujące zasady:
. Trzymanie się faz cyklu projektu, by zapewnić usystematyzowany proces
podejmowania decyzji dobrze oparty na informacjach,
. Orientacja na "klienta" przy pomocy organizowania warsztatów z
udziałowcami w kluczowych fazach cyklu projektu oraz formułowanie celu projektu w
kategoriach trwałych korzyści dostarczanych beneficjentom,
. Włączanie aspektów gwarantujących
trwałość do programu w celu zapewnienia trwałości rezultatów,
. Stosowanie podejścia opartego na matrycy logicznej, by zapewnić zwarte
analityczne podejście do planowania projektu i zarządzania nim.
Takie zasady gwarantują, że:
. projekty odpowiadają uzgodnionej strategii oraz prawdziwym potrzebom beneficjentów:
- beneficjenci są zaangażowani w proces planowania od wczesnego etapu,
- analiza problemu jest gruntowna,
- cele są jasno formułowane w
kategoriach korzyści dla grup docelowych,
. projekty są wykonalne pod względem realnych możliwości osiągnięcia celów:
- cele są logiczne i mierzalne, > zagrożenia są
brane pod uwagę,
. monitorowanie koncentruje się na odpowiednich celach,
projekty są trwałe:
- czynniki wpływające
na trwałość są uwzględniane w programie projektu,
- wyniki ewaluacji są wykorzystywane jako lekcja służąca do planowania
przyszłych projektów.
|