Tworzenie bazy reprezentantów NGO w komisjach konkursowych.
Jedną z wielu istotnych ostatnich zmian w ustawie z dnia 23 kwietnia
2003 r. o pożytku publicznym i o wolontariacie jest dyspozycja z art. 15
ust 2d która stanowi, że w skład komisji konkursowej wchodzą osoby
reprezentujące, szeroko rozumiane organizacje pozarządowe z wyłączeniem
osób reprezentujących organizacje biorące udział w konkursie.
Zamierzamy utworzyć „bazę” osób reprezentujących organizacje,
której przygotowanie może być przydatne na etapie rozstrzygania
konkursów.
Zwracamy się z wnioskiem do organizacji pozarządowych lub podmiotów
wymienionych w art. 3. ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o
wolontariacie o wskazanie osób, które mogłyby reprezentować organizacje
w składach komisji konkursowych powoływanych przez Burmistrza Olecka..
Osoby przez Państwa wskazane muszą zostać upełnomocnione do
reprezentowania organizacji w procedurach konkursowych. W skład
konkretnej komisji konkursowej nie będą mogli wchodzić reprezentanci
podmiotów, które będą ubiegać się w danym postępowaniu konkursowym o
środki z budżetu Gminy Olecko.
I. Informacje ogólne:
1. Na podstawie art. 15 ust. 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zapraszamy do
zgłaszania osób reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty
wymienione w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 23 kwietnia 2003 r. o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwane dalej
kandydatami, do bazy kandydatów na członków komisji konkursowych w
otwartych konkursów realizowanych w trybie w/w ustawy w 2014.
2. Celem jest utworzenie bazy kandydatów na członków komisji
konkursowych reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty
wymienione w art. 3 ust.3 ustawy, którzy są zainteresowani udziałem w
pracach komisji konkursowych w 2014r
3. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w
posiedzeniu komisji jej członkom nie będzie przysługiwać zwrot kosztów
podróży ani diety.
4. Komisje konkursowe co do zasady pracować będą w godzinach pracy
Urzędu Miejskiego. W wyjątkowych sytuacjach komisje mogą działać po
godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Olecku.
5. Zgłoszenia będą honorowane na czas udzielonego pełnomocnictwa do
reprezentacji, nie dłużej jednak niż do dnia 20 grudnia 2014 roku
(istnieje możliwość cofnięcia rekomendacji przez władze stowarzyszenia).
Baza prowadzona będzie przez pracownika Urzędu Miejskiego
odpowiedzialnego za współpracę z organizacjami pozarządowymi.
II. Wymagania stawiane kandydatom:
W skład komisji konkursowych mogą wchodzić reprezentanci organizacji
pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, którzy spełniają
łącznie następujące kryteria:
1) nie reprezentują organizacji/podmiotów biorących udział w konkursie;
2) nie pozostają wobec wnioskodawców biorących udział w konkursie w
takim stosunku prawnym lub faktycznym, który mógłby budzić uzasadnione
wątpliwości, co do bezstronności;
3) mają doświadczenie w zakresie przygotowania wniosków o dotacje i/lub
realizacji projektów;
4) reprezentują organizację pozarządową lub podmiot wymieniony w art. 3
ust. 3 zgodnie z zapisami statutu lub z innymi dokumentami;
III. Zadania komisji konkursowej:
1. Z uwzględnieniem kryteriów określonych w treści ogłoszenia
konkursowego komisje oceniać będą zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, w tym
m.in.:
a) możliwość realizacji zadania publicznego;
b) przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w
tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
c) proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy
udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3
ust. 3 będą realizować zadanie publiczne;
d) w przypadku wsparcia – planowany przez organizację pozarządową lub
podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 udział środków finansowych własnych
lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania
publicznego;
e) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w
art. 3 ust. 3, wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy
i pracę społeczną członków;
f) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku
organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3,
które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc
pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych
na ten cel środków.
2. Wypełnienie karty oceny merytorycznej, wraz z wpisaniem liczby
punktów będących średnią z ocen przyznanych przez poszczególnych
członków komisji.
3. Przedstawienie Burmistrzowi Olecka ofert, którym rekomenduje się
udzielenie dotacji.
IV. Wybór kandydatów z bazy do prac w komisji konkursowej:
1. Z tak utworzonej bazy wydziałom merytorycznym będą przedstawiani
kandydaci na członków komisji biorąc pod uwagę wybraną przez kandydata
tematykę zadeklarowaną w formularzu zgłoszenia i w ogłoszeniu
konkursowym zgodną ze sferą zadań publicznych z art. 4 ust. 1 ustawy.
2. Komórka organizacyjna (wydział merytoryczny lub jednostka
organizacyjna) wybierze osoby z bazy do udziału w pracach komisji
konkursowej po uzgodnieniu z nimi możliwości ich uczestnictwa w
posiedzeniach komisji konkursowej w konkretnych terminach.
3. Burmistrz Olecka powoła komisję konkursową nie później niż do dnia
dokonania oceny formalnej złożonych ofert.
V. Miejsce złożenia dokumentów:
Zgłoszenia, na dołączonym formularzu, (podpisane przez osoby upoważnione
do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji zgłaszającej wraz ze
zgodą kandydata na uczestnictwo w pracach przyszłych komisji) proszę o
składanie w sekretariacie Urzędu Miejskiego, 19-400 Olecko, ul. Plac
Wolności 3, pok. 14.
Komplet dokumentów proszę składać w kopercie, oznaczonej:
„Zgłoszenie do bazy kandydatów na członków komisji
konkursowych w otwartych konkursach ofert organizowanych przez Gminę
Olecko w roku 2014”.
VI. Terminy składania dokumentów:
nabór sukcesywny począwszy od 11 października 2013r. do końca listopada
2013r.
VII. Uwagi końcowe:
1. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu składania zgłoszeń.
2. Zgłoszenia, które nie będą zawierały wymaganych podpisów nie będą
brane pod uwagę.
3. Formularz zgłoszenia – w załączeniu.
Załączniki:
|