OGŁOSZENIE O KONKURSIE
Na podstawie art.36a ust.2 ustawy z 7 września 1991r. o systemie
oświaty (t.j.: Dz.U.z 2004r. Nr 256 poz.2572 z późn. zm.),
rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja
2003r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca
stanowisko dyrektora oraz inne stanowiska kierownicze, w
poszczególnych typach szkół i placówek (Dz.U.Nr 89, poz.826 z
późn.zm.) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z
dnia 23 października 2003 r. w sprawie regulaminu konkursu na
stanowisko dyrektora szkoły lub placówki i trybu pracy komisji
konkursowej (Dz.U. Nr 189,poz.1855)
BURMISTRZ OLECKA
ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko
dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Jana Pawła II w Olecku
19-400 Olecko , ul. Kolejowa 33
1. Do konkursu może przystąpić nauczyciel, który spełnia następujące
wymagania:
1) ukończył studia wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe i posiada
przygotowanie pedagogiczne oraz kwalifikacje do zajmowania
stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej;
2) posiada awans zawodowy nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego;
3) ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu
zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą,
prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia
nauczycieli;
4) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na
stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na
stanowisku nauczyciela akademickiego;
5) w okresie pięciu lat bezpośrednio przed powierzeniem stanowiska
dyrektora uzyskał co najmniej dobrą ocenę pracy w przedszkolu,
szkole lub placówce, a w przypadku nauczyciela akademickiego -
pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w
szkole wyższej, jeżeli stanowisko dyrektora obejmuje bezpośrednio po
ustaniu zatrudnienia w szkole wyższej, albo w okresie roku
bezpośrednio przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko
dyrektora uzyskał pozytywną ocenę dorobku zawodowego;
6) posiada zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań
zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
7) nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1
ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z
2006 r. Nr 97, poz. 674 z poźn. zm.) oraz nie toczy się przeciwko
niemu postępowanie dyscyplinarne;
8) nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy
się przeciwko niemu postępowanie karne;
9) nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1
pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za
naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr
14, poz. 114, z późn. zm.).
2. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją
funkcjonowania i rozwoju szkoły;
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w
szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej - w przypadku
nauczyciela lub stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela
akademickiego;
3) akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego
oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia;
4) dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych z
zakresu zarządzania albo zaświadczenie o ukończeniu kursu
kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
5) ocenę pracy, o której mowa w § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra
Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań,
jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz
inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i
placówek;
6) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do
wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
7) oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o
której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. -
Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn.
zm.), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
8) oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo
popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie
karne ( w przypadku wygrania konkursu przed powołaniem na stanowisko
dyrektora kandydat dołącza do dokumentacji zapytanie o udzielenie
informacji o osobie z Krajowego Rejestru Karnego).
9) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia
funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami
publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17
grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny
finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114, z późn.
zm.).
10) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich
danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z
późn. zm.) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko
dyrektora.
11) zaświadczenie Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty o
wywiązaniu się przez kandydata z obowiązku lustracyjnego – dotyczy
osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972r. (wzór oświadczenia
lustracyjnego oraz tryb jego składania znajduje się na stronie
internetowej Kuratorium Oświaty w Olsztynie:
www.ko.olsztyn.pl
w zakładce „Informacje dla Dyrektorów” – Oświadczenia lustracyjne).
3. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem
zwrotnym z dopiskiem: "Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły
Podstawowej Nr 3 im. Jana Pawła II w Olecku” w terminie do 1 czerwca
2009r. do godz. 10.00, na adres: Urząd Miejski w Olecku, Plac
Wolności 3, 19 – 400 Olecko ( pok. nr 12 ).
Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza
Olecka.
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego
kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Burmistrz Olecka
Wacław Olszewski
|