Informacje o Urzedzie Miejskim w Olecku

Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
  19 - 400 Olecko

tel. +87 520 21 68 
fax. +87 520 25 58

um@um.olecko.pl
www.olecko.pl

Zycie gminy Olecko
Gospodarka miasta i gminy
Mapy Olecka i okolic
Historia miasta i regionu
Turystyka szansa rozwoju regionu
Szukaj w Internecie
Ksiega gosci

UM Olecko

Gospodarka odpadami w Olecku

 

Co zrobić ze śmieciami od 1 lipca 2013 roku?

Krok 1: do 31 marca 2013 r. wypełnić deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i złożę ją w Urzędzie Miejskim w Olecku Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi   Ulotka do deklaracji

Krok 2: Do 1 lipca 2013 r. wyposażyć nieruchomość w pojemniki do gromadzenia odpadów.

Krok 3: Od 1 lipca 2013 r. wnosić regularnie miesięczne opłaty wynikające z deklaracji.

Obowiązki gminy:

I - Podjęcie uchwały o charakterze prawa miejscowego dotyczące:

- przyjęcia obowiązków odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych przez mieszkańców, na których powstają odpady komunalne;
- wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki takiej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności;
- terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości;
- określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości;
- określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów;
- regulaminu utrzymania czystości i porządku.

II  – Dostarczenie deklaracji dla wszystkich zarządców i właścicieli nieruchomości.

III – Wyłonienie w drodze przetargu firmę (firmy) odbierającą odpady z poszczególnych nieruchomości.

IV – Od 1 lipca 2013 roku gmina - odbiór odpadów ze wszystkich nieruchomości.

JAKIE CZEKAJĄ NAS ZMIANY W GOSPODARCE ODPADOWEJ od 2013r.

JEST

BĘDZIE

Właściciel nieruchomości wybiera firmę, z którą podpisuje umowę na wywóz odpadów z jego nieruchomości

Właściciel nieruchomości* wypełnia deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami i składa ją w Urzędzie Miejskim w Olecku

Właściciel nieruchomości wyposaża nieruchomość w pojemniki do zbierania odpadów

Właściciel nieruchomości wyposaża nieruchomość w pojemniki do zbierania odpadów

Właściciel nieruchomości sam pilnuje wywozu nieczystości ze swojej nieruchomości, potrzebę zgłasza firmie, z która podpisał umowę

Gmina od 1 lipca 2013 r. przejmuje obowiązek wywozu odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości na podstawie umowy podpisanej z firmą lub firmami i ustalonego wcześniej harmonogramu odbioru

Właściciel nieruchomości uiszcza opłatę za wywóz nieczystości firmie, z która podpisał umowę

Właściciel nieruchomości wniesie na konto Urzędu Miejskiego comiesięczną opłatę za wywóz odpadów zgodnie ze złożoną wcześniej deklaracją

10 zł/osoba/miesiąc - śmieci segregowane (tzw. suche i mokre)

13 zł/osoba/miesiąc - śmieci niesegregowane

* w myśl ustawy właściciel nieruchomości to również współwłaściciele, użytkownicy wieczyści, jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. W przypadku budynków wielorodzinnych obowiązki właściciela nieruchomości przejmuje zarządzający nieruchomością.


  Więcej informacji można uzyskać pod nr telefonu: 87 520 23 83 

Jak segregować odpady

Jak płacić za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych


Gospodarka odpadami w Olecku
 

 

...

 

 UM Olecko Ostatnia zmiana: 16 lipca, 2013

Do początku strony