Aktualna sytuacja kryzysowa w naszym kraju odbija się również na przedsiębiorcach. Chcąc wyjść naprzeciw potrzebom, pracujemy nad rozwiązaniami, które choć w minimalnym stopniu złagodzą jej skutki.
Obecny stan prawny daje nam ograniczone możliwości. Do czasu, gdy rząd nie wypracuje przepisów szczególnych i rozwiązań systemowych proponuję możliwość skorzystania z form pomocy przewidzianych w ustawie dla tych z Państwa, którzy najmocniej zostali dotknięci ograniczeniami w usługach oraz handlu w związku z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r., w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, a co za tym idzie ograniczenia funkcjonowania określonych instytucji lub zakładów pracy, w tym między innymi działalności handlowej, hotelarskiej, turystycznej, gastronomicznej, rozrywkowej, a także wprowadzenia nowych zasad funkcjonowania galerii handlowych.
Przedsiębiorcy prowadzący działalność ujętą w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r., Dz.U. z 2020 r. poz. 433, to jest:
- polegającą na przygotowaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach oraz gościom dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu, spożywanych na miejscu;
- związaną z organizacją, promocją lub zarządzaniem imprezami, takimi jak wystawy, kongresy, konferencje;
- twórczą związaną z wszelkimi zbiorowymi formami kultury i rozrywki;
- związaną ze sportem i rekreacją w szczególności: siłowni i klubów fitness;
- związaną z prowadzeniem obiektów noclegowych turystycznych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania;
- lub prowadzący handel detaliczny:
- wyrobami tekstylnymi;
- wyrobami odzieżowymi;
- obuwiem i wyrobami skórzanymi;
- meblami i sprzętem oświetleniowym;
- sprzętem radiowo- telewizyjnym lub sprzętem gospodarstwa domowego;
- artykułami piśmiennymi i księgarskimi;
- lub inne podmioty prowadzące działalność, które zostały dotknięte konsekwencjami epidemii,
mogą ubiegać się o:
- odroczenie terminu płatności na okres: od 3 do 6 miesięcy;
- rozłożenie na raty, określając liczbę i wysokość rat (maksymalnie do końca 2020 r.);
Wystarczy, że przedsiębiorca dołączy podstawowe wymagane dokumenty:
- oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de mini mis;
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de mini mis;
- sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych;
- dokumenty finansowe za I kw. 2020 roku lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej;
- oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).
Wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz z wymaganymi załącznikami, przedsiębiorca może złożyć w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą EPUAP lub drogą mailową: um@um.olecko.pl, jak również w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Burmistrz Olecka, Plac Wolności 3, 19-400 Olecko.
Informacje telefoniczne: Monika Dudycz-Stefanowska tel. 87 520 09 65
UWAGA!!! Ze względu na Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020r, poz. 433 w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego i ograniczenia sposobu przemieszczania się nie przewidujemy dostarczania wniosków osobiście do budynków urzędu miejskiego. Dodatkowo pragniemy podkreślić, że każdy złożony wniosek będzie traktowany indywidualnie.
Otwórz poniższe załączniki w domyślnym (dla Twojego komputera) programie - patrz "Oprogramowanie" lub zapisz załączniki wybierając prawym przyskiem myszy w menu podręcznym - "Zapisz element docelowy jako", ewentualnie "Pobierz wszystkie załączniki na dysk".